Brak stabilności przy 120-160

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szkodnikus
    Classic
    • 2012
    • 3

    Brak stabilności przy 120-160

    ktoś z forum mam OII FL Rs niebieskiego combi BI ..... L ?

    zacna furka pozdro dla drivera
  • jaras48
    Classic
    • 2011
    • 10

    #2
    Brak stabilności przy 120-160

    Witam
    Od pewnego czasy jestem właścicielem Skody Octavia I 1,9TDI. Wspaniały samochód, problem który mnie niepokojii to jest zachowanie auta przy porędkoścjach rzędu 120-160km/h
    Trochę dużo jeżdżę , i jest to dość niebezpieczne.Auto balansuje tak na boki nie trzyma prostoliniowego toru jazdy.Jeśli ktoś wie coś co pozwoli zrozumieć problem to bardzo proszę o posty.Opony przód do wymiany za chwile.Stan zawieszenia jest bez zarzutu. Trochę ściąga na prawo.
    Chwilowa przerwa w jeździe juz mineła.Śmigam dalekoooooooo....

    Komentarz

    • kabanos
      RS
      • 2011
      • 4544
      • Octavia I combi (1U5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      Jeżeli ściąga na prawo, to zawieszenie nie jest bez zarzutu. Trochę ci się dziwię, że jeździsz z takimi prędkościami, jeżeli nie jesteś pewny zamochodu. Tak czy inaczej zawieszenie do sprawdzenia, zwłaszcza końcówki drążków, może luz na przekładni?
      Zapomniałem jeszcze o sprawdzeniu zbieżności.

      >>>moja srebrna kombi strzała<<<

      Komentarz

      • G60Garret
        Drive
        S_OCP Member
        • 2008
        • 49

        #4
        Napisz ile km przejechały amortyzatory
        Diesel Power i wszystko jasne

        Komentarz

        • guajava
          Rider
          • 2010
          • 343

          #5
          Re: Brak stabilności przy 120-160

          Zamieszczone przez jaras48
          Opony przód do wymiany za chwile

          moze od tego zacznij? i przy okazji sprawdzic cale zawieszenie
          "Łapię chwile ulotne jak ulotka ,ulotne chwile łapię jak fotka..."

          Komentarz

          • phoneman
            RS
            • 2008
            • 3374
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            jaras48, Albo zacznij od sprawdzenia ciśnienia w ogumieniu. Dopompuj na 2,1 i zrób wycieczkę. A potem opony, zawias. i jak wyżej
            .

            Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

            Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

            Komentarz

            • piramida
              RS
              • 2009
              • 12222
              • Superb III (3V3)

              #7
              jaras48, sprawdz tylne wahacze :!:
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz

              • skalar
                Rider
                • 2010
                • 575

                #8
                a może powiewy mocniejszego wiatru???i auto balansuje.

                [ Dodano: Sob 14 Maj, 11 12:03 ]
                Zamieszczone przez piramida
                jaras48, sprawdz tylne wahacze :!:
                OI ma wachacze tylne???czy belka??jedynie 4x4 ma.

                Komentarz

                • phoneman
                  RS
                  • 2008
                  • 3374
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  skalar, Belka
                  .

                  Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

                  Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

                  Komentarz

                  • krzysiek13
                    L&K
                    • 2010
                    • 1155

                    #10
                    Zamieszczone przez jaras48
                    Stan zawieszenia jest bez zarzutu
                    Sprawdzałeś je część po części, czy na przeglądzie tak powiedzieli? Moje też jest bez zarzutu na stacji diagnostycznej, a w rzeczywistości amory i tuleje tylne wahaczy nadają się tylko i wyłącznie na śmietnik.

                    Zamieszczone przez piramida
                    jaras48, sprawdz tylne wahacze :!:
                    Panie, jakie wahacze :szeroki_usmiech z tyłu to amory co najwyżej może sprawdzić :P tuleje belki rzadko padają

                    Pobujaj nim jeśli lubi się bujać na boki to amory do wyrzucenia. Tylne gumy w wahaczach przednich, jeśli są zużyte, będą powodowały m.in. szarpanie na boki kierownicą przy ostrym ruszaniu. Przednich tulei nie tykaj, bo są wieczne. Łączniki stabilizatora trzeba jeszcze obejrzeć te seryjne z plastikowymi tulejkami to jakieś nieporozumienie.
                    Poza tym nie stresować się :lol: kapitalka zawieszenia w O1, w porównaniu do wielu innych aut, kosztuje grosze.
                    Octavia

                    Komentarz

                    • piramida
                      RS
                      • 2009
                      • 12222
                      • Superb III (3V3)

                      #11
                      sorki nie doczytałem że to O1 ops:
                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                      Komentarz

                      • Borsuk2
                        L&K
                        • 2010
                        • 1203

                        #12
                        Sprawdzałeś je część po części, czy na przeglądzie tak powiedzieli? Moje też jest bez zarzutu na stacji diagnostycznej, a w rzeczywistości amory i tuleje tylne wahaczy nadają się tylko i wyłącznie na śmietnik.
                        Święte słowa. Od stanu zawieszenia wiele zależy. W poprzednim samochodzie gdy tylko za szybko jechałem Żona od razu patrzyła mi się na licznik i kazała zwolnić. Po wymianie amortyzatorów przestała odczuwać prędkość i mogłem jeździć swobodnie. :szeroki_usmiech
                        Fajna stronka

                        Komentarz

                        • jaras48
                          Classic
                          • 2011
                          • 10

                          #13
                          dzięki za wskazówki
                          Poruszam się z takimi prędkośąciami czasami.Przebieg ma 150,000tys.Nie znam historii jeśli chodzi o bezwypadek. Z waszych doświadczeń moźna wywnioskować że to poprostu wiatr, może taka charakterystka auta.Może nie lubi szybkiej jazdy. Auto całyb czas serwisowany, jedę niedłutu go do nich i każę sprawdzić zawias i amortyzatory.Może w tu jest problem.
                          A tak właściwie ta moja skoda strasznie mnie prowokuje.Lubie turbo!!!
                          Chwilowa przerwa w jeździe juz mineła.Śmigam dalekoooooooo....

                          Komentarz

                          • krzysiek13
                            L&K
                            • 2010
                            • 1155

                            #14
                            Zamieszczone przez jaras48
                            Przebieg ma 150,000tys.
                            Zamieszczone przez jaras48
                            każę sprawdzić zawias i amortyzatory
                            Amorów nie ma co sprawdzać, jeśli siedzą od nowości. Czas rozglądać się za nowymi.
                            Octavia

                            Komentarz

                            • Tony065
                              RS
                              • 2009
                              • 2487
                              • Octavia I (1U2)
                              • ARX 1.8 20VT 150 KM

                              #15
                              w kwestii amorów, nie kupuj B4. z tego co widzę, lubisz czasem pojechać z prędkością "autostradową" . ja zamontowałem B4 w lipcu zeszłego roku i z początku było zajefajnie, teraz to strach wsadzić na budzik 150, bo na małych nierównościach buja i to o wiele za bardzo. powiedzmy że z 6 miechów działały dobrze, ale teraz mają ok. 50% sprawności i tak im już zostanie do końca ich żywota /niekoniecznie w moim aucie/. niestety, nic z nich nie cieknie, więc nie mam podstawy do reklamacji. wg mnie B4 nadają się dla emerytów lub do 1.6l
                              Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                              @ by Tune-up Gdańsk
                              TDI VP++ i jeszcze rośnie
                              Antek

                              Komentarz

                              • JamesMarshall
                                Drive
                                • 2009
                                • 74

                                #16
                                U mnie podobne efekty pojawiały się gdy zaczęły się kończyć gumy na drążku stabilizatora. Miałem wrażenie że siedzę w kajaku...
                                [1] Octavia Kombi 1.9TDI, 2001, 81kW [110KM], AHF,
                                [2] Octavia 1.9TDI, 2004, 81kW [110KM], ASV,

                                Komentarz

                                • ruwado
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 14885
                                  • Octavia IV (NX3)

                                  #17
                                  Sprawdź po kolei:
                                  1) najpierw opony, dobrze napompuj na zimno i przeleć trochę
                                  2) pojedź na diagnostykę (sprawdza zawieszenie, układ kierowniczy i amortyzatory)
                                  3) jak 1) i 2) nie pomoże i nie jesteś pewien przeszłości, znajdź zakład blacharski z ramą do sprawdzania (pomiaru) nadwozia, czy były dzwony i ewentualnie czy dobrze naprostowano budę.
                                  pozdrawiam - Darek

                                  Komentarz

                                  • laurin
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 727

                                    #18
                                    Moją klementyną tez tak rzucało na seryjnych amorach przy podobnym przebiegu. Zmieniłem na Kayaba excel g i po problemie. Z przodu mam wsadzone podkładki podwyższające - jak załaduje ostro bagażnik to czasami tez pobuja bo przód dęba stoi całkowicie
                                    Zastanawiam się czy ich nie wywalić - będzie mniej palił hehehe

                                    Komentarz

                                    Pracuję...